Sunday 16 October 2011

Restoran Johan: Perling

Kali ni kami berubah arah ke Perling. Kami ke Taman Perling dan di sana kami temui Restoran Johan yang terletak di tepi highway ke Nusa Jaya.



Kami duduk di meja luar ja. Melihatkan suasana di dalam restoran, nampak cantik juga dengan interior kayuan.
Meja makan di bahagian luar restoran.
 
Baru saja duduk, belum pun order makanan dan minuman, Otak-Otak Ayam dah dihidang. Sedap juga rasanya. Ada 5 ketul berharga RM 3. Terlupa nak ambil gambar maka saya letakkan gambar hasil dari google.


Miss S-I-B order Nasi Goreng Padprik dan saya pula Nasi Goreng Ikan Masin manakala minuman kami berdua adalah air Laici. Kami turut order Telur Bistik.



Kami lepak berbual sambil menunggu order yang lambat juga nak sampai. Nasib baik suasana di situ agak nyaman dan pelanggan pun belum ramai lagi.

Minuman sampai dulu macam biasa. Ok sedap puas. Kemudian makanan kami sampai. Order Miss S-I-B dah silap. Yang dipesan Nasi Goreng Padprik tapi yang sampai Nasi Putih Padprik tapi Miss S-I-B ok ja relax :) Saya tak tau la kat mana yang tak kena, nasi goreng saya tak rasa masin pun padahal saya order Nasi Goreng Ikan Masin. Dok perati, tak nampak pun cebisan ikan masin. Dalam hati mungkin dah dicincang lumat kot. Yang peliknya, dalam nasi goreng saya ada cebisan ayam. Haish saya order yang berintikan ikan masin tapi celah mana pula datangnya inti ayam ni. Sekali lagi, pelik tapi benar. Namun saya tiru aksi Miss S-I-B, saya jadi ok relax jugak :)

Telur Bistik sekadar telur dadar yang dicurah kuah bersos tomato. Juadah kami diiringi bersama sambal belacan, timun dan sepotong dua tembikai.

Untuk makluman, ini adalah kali kedua saya ke Restoran Johan dan kali pertama bagi Miss S-I-B. Awal tahun haritu saya datang dengan kawan bersama keluarganya dan kesimpulannya agak mengecewakan. Saya cakap kat Miss S-I-B, kali ni mungkin sedap sebab mungkin orang lain pula yang masakkan. Namun telahan saya silap. Makanan masih “gagal” sekali lagi. Jumlah tepat kos malam tersebut pun saya dah lupa. Mungkin RM 17.50 kalau tak silap.

*mr. sharing-is-caring
 

No comments:

Post a Comment