Wednesday 5 October 2011

Restoran Warna: Ulu Tiram

Kami sengaja gerak ke arah Kota Tinggi untuk mencari “makanan baru” kali ni. Kiranya kami akan berhenti singgah di mana-mana lokasi yang dirasakan sesuai. Last-last kami belok ke Ulu Tiram dan terjumpa Restoran Warna di Taman Bukit Tiram.


Restoran ni ok-elok-bersih-macam baru. Kami pilih untuk duduk di meja luar. Berangin sikit. Tengok dari papan tanda restoran ada tertulis menu seperti sup gear box, asam pedas, nasi ayam penyet, makanan barat dan masakan thai. Makanan dalam buku menu pula seperti biasa terdapat pilihan makanan bergoreng tempatan.

Mula-mula kami order minuman. Miss S-I-B order Nescafe Panas manakala saya order Cikong. Kat tempat saya orang panggil Laicikang, bukan Cikong  :)

Minuman favourite Miss S-I-B  :)

Kemudian saya order Nasi Goreng Nanas manakala Miss S-I-B tak order apa-apa, kenyang dah katanya  :)


Melihatkan kepada nasi goreng saya, saya terkejut kecil memandangkan pengusaha restoran takda usaha untuk mempersembahkan makanan mereka bagi nampak cantik sikit. Kot la kan nak selit salad hijau ka atau hirisan nanas ka atau keropok ka atau apa-apa ja sebagai iringan hiasan makanan. Tapi tak apa, saya diam ja. Saya tetap jamah. Namun dalam 3 ke 4 suapan, saya tak boleh teruskan. Saya panggil pelayan, saya order tambahan Telur Dadar. Rasa nasi goreng dia plain. Bukan la langsung takda rasa, ada; tapi tak seperti nama menu yang dalam tu ada nanas.

Apapun tabik saya pada Cikong. Memang sedap. Rasanya memang benar “ada”. Bahkan isi dia pun cukup banyak. Yang ni saya cukup puas hati. Saya rekemen pada semua.

Total perbelanjaan kami pada malam tu adalah RM 9.50.

*mr. sharing-is-caring

No comments:

Post a Comment